Bubuy Balangue in his Facebook page cited a column by Rogoberto Tiglao in Manila Times which revealed that Rappler is controlled by two foreign investors, Omidyar and North Based Media.

This is suspicious as the constitution clearly states that "The ownership of mass media shall be limited to citizens of the Philippines.”


Rappler controlled by foreign investors, might have plans for propaganda
Photo from The Manila Times
"Omidyar is a part of a 'fact-checking project' which it funds along side with the National Endowment for Democracy. Omidyar funded revolutionary groups that were involved in the overthrow of Ukrainian president Viktor Yanukovych last year" Balangue said.

"The National Endowment for Democracy, the other group behind the “fact checking” project,” is considered to be the CIA’s “civilian arm” and has been deeply embroiled in innumerable instigated uprisings, attempted coups and acts of regime change since its creation in 1983, including the contrived 2004 “Orange Revolution” that brought US puppet Viktor Yushchenko to power in Ukraine, as well as the more recent uprising in Kiev." he added.


He claimed that Rappler's mood charts are being sold to US firms as it shows the links between news stories and reported moves.



He said Rappler may be on to something.


"And overthrow, an ousting, a regime change; THIS had been the tone since the elections down to today where news from Rappler are mostly one-sided." he said.


Read full statement of Mr. Bubuy Balangue:



Source/s: Bubuy Balangue, Manila Times, Omidyar



Rappler controlled by foreign investors, might have plans for propaganda? Rappler controlled by foreign investors, might have plans for propaganda? Reviewed by FNPH Correspondent on Sunday, October 30, 2016 Rating: 5

No comments:

Share your thoughts here...

Powered by Blogger.